Inkräktare

Innan nar vi joggade på kvällen var alla bilspår som bortblåsta. Istället var vägarna täckta av avtryck av tassar, klövar och slingrande ormar. Men på morgonen under min vanliga tur ut i buskarna hittade jag andra spår. Fotspår. Inte av Eccoskor eller stövlar utan nakna fötter, storlek 40. Ingen av oss i lägret skulle våga gå barfota. Det har varit stölder i grannlägret och våra vakter skrämde iväg några inkräktare med sina bössor.
Men när jag senare åker i vår stora landcruiser och skrämmer upp fåglar och gaseller tänker jag att det är jag som är inkräktaren. Vilken rätt har jag att komma hit och förstöra djurens vandringsvägar och dundra fram och störa? Borde jag åka hem?
Tja, inte så manga dagar att fundera på det längre, imorgon åker vi tillbaka till ett par nätter i en riktig säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0