Skratten om natten

Jag sover normalt sett som en drottning, hela nätterna ute i tält. Inatt hade vi stängt av generatorn för att få ännu mer tyst och lugnt. Trodde vi. Klockan 4 vaknade jag av något djurtjut. Trodde det var en gasell eller liknande, lätet var sjungande, lite råmande. Lät som det var 10 meter bort. Tältväggarna kändes plötsligt tunna. Kunde inte somna om utan försökte lyssna hur många de var och vad som hände.

En stund senare hörde jag skratten. Visste vad det handlade om, hade senast igår läst om hyenans skrattande läte innan de attackerar. Låg på helspänn tills solen gick upp. Tydligen var det hyenorna som både skrattar och råmar. Hoppas den inte tog ett av de fina vegetarianerna i buskarna. Jag överlevde iaf!


Kommentarer
Postat av: sara

Hej fina Amanda! Såg nu att du har en egen liten blogg! Bra jobbat! Kul att följa ditt äventyr :-)

Som kanske ibland är det värsta och ibland det bästa ;-), jag vet hur savannen kan vara...två nätter i följd iaf..haha! Kram på dig

2012-02-07 @ 17:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0