Still Alive

2 punkteringar, en kokande motor, tva rykande vinschar, bar lador uppfor berget och kopplade ihop i stekande sol, reste mast ett antal ganger. 2 st 15-timmars arbetsdagar och sedan stupa i sang. Men jag lever fortfarande! Var nara min talamodsgrans imorse nar jag inte hann ut ur taltet innan alla fragor haglade. Men nu verkar allt vara up and running. Peppar peppar.

Insag igar kvall att det var lordag. Attans. Inget kylskap, inte ens en varm Sprite, inga chips och ingen energi for att ens festa pa ett ransonpaket nummer tre. Bestamde mej for att jag ska ha lordag imorgon. Vilket innebar att idag ar det fredag. Det maste man ocksa fira. Hoppas vi hinner se en film ikvall! Over and out.

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Amanda



Kul att läsa om ditt äventyr. låter både roligt, spännande och läskigt... Vilken kontrast till vår vardag här hemma. Idag var det 15 minus när vi skulle ut och gå ... brrr. Och inga elefanter såg vi. De gillar nog inte kylan.



Ta hand om dig!



Kram Linda

2012-02-05 @ 18:51:36
Postat av: Rasmus

Lördag idag alltså? Härligt! Här är det måndag och -12 grader, kallt och äventyrslöst. Enda safarin man får är när man pratar om elefanten i rummet, men inte ens den är lika intressant som dina, verkliga.

Hoppas du får ljummen sprite och chips ikväll! Kram.

2012-02-06 @ 19:14:30
Postat av: anna stenmark

Hej Amanda !!



Vad är det för äventyr du är ute på ?? Låter jätte spännande, och lite farligt. Här har vi kallt, -25 i natt och lite snö. Jag byter gärna väder med dig..

Ha det så gott och ta det försiktigt.



Kram Anna och Peter

2012-02-07 @ 11:23:10
URL: http://annastenmark.wordpress.com
Postat av: Agnetha

Hej Amanda!

Spännande med dina inlägg och jättefina bilder. Men jag skulle vilja se lite mer om hur du bor. Hur ser det ut innanför tältduken? Ett "hemma hos" reportage helt enkelt! Var rädd om dig!

Kram Agnetha

2012-02-13 @ 10:41:38
Postat av: Kristina Gadh

Hej Mandis!

Här har jag gått och klagat på min dusch i fyra år - och så finns det såna enkla lösningar!I natt har det snöat och det finns många mystiska spår i trädgården... Fast det är nog ingen sjakal.

Kram mamma

2012-02-15 @ 10:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0