Hamta vatten

Goddagens. Nu ar vi ute i bushen och har fatt satellit-Internet. Blir tyvarr inga bilder uppladdade. Men a andra sidan hander det heller inte sa mycket har.
Igar tog jag "min" 4WD (4-hjulsdrift) pa de skumpiga vagarna for att hamta vatten vid vattenstationen. Maste erkanna att jag tyckte jag var ganska cool dar jag satt bakom ratten i solglasogon och rastaflator. Stannade bara till for att saga jambo till nagra masaier och titta pa girafferna.
En av vara kenyanska medarbetare fragade masaien om han hade sett nagra flodhastar i vattendragen. Han sag bara fragande ut. Det ar val mest turisterna som letar flodhastar. Flodhastar ar forresten tydligen det farligaste djuret for manniskan harute. Man vill inte hamna mellan en flodhast och vattendraget om man gillar livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0