Mission Killer Bees

Sa har ser jag ut. Saker i min sang medan Mr A borjar veva ner masten. Beredd pa den stora ilskna svarmen som angriper allt och alla.



Mr A ar kladd i sa mycket klader han kan. Och en hatt med myggnat. Han vagar borja veva. Jag ser hur bina i en stor klump hanger over kanten och nar de faller ner mot mr A ropar jag till honom. Han ger ifran sej ett vral och jag ser hur han hoppar in i sin sang.
Sen blir det tyst.



-Are you all right? fragade jag. -Yeah but I'm stuck in here with three bees, svarar han. Men jag kanner doften av ett moln av insektsspray.

Sa nu sitter vi i varsin sang och vet inte vad vi ska gora. En tredjedel av bisvarmen ar kvar pa masten, resten ligger strax ovanfor Mr A. I en stor klump. Den andre Mr A sitter i bilen.

Det kommer fram en kenyan till oss. En av vakterna. Akta dej, sager jag, det ar bin dar borta!!
Vara kenyanska medarbetare har berattat om mordarbina, de ar ju stadsbor men anda. Kenyanen kommer narmre och sager att... de dar ar inga farliga bin, ni behover inte vara radda. De kommer snart finna en ny plats att sla sig ner pa. Drottningen ar inte dar och de har ingen honung. Ingenting att skydda sa de sticks inte. De brukar landa hemma hos oss, ovanfor dorren. Man kan ga ut och in och de ar inte farliga.

Hrm... men...

-Andy, de ar inte farliga. -Det tror jag inte pa. Han far komma in hit och visa isafall. Jag tanker inte ga ut harifran.
Kenyanen gar in i svarmen och hjalper Andy ut.
-Ah well... eh...

Korkade turister.



Mission Killer Bees accomplished.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0