Bjuden pa fest

Hjartat klappar extra fort nar jag satter mej i bilen. Tank om de inte ar dar. Vad ska jag saga? Jag ar seg, vad kommer de tro om mej? Ah nej, jag tog de korta byxorna pa mej, de kommer tycka jag ar oanstandig!

Aker genom byn, ser en gammal man ga in i ett hus. Rynkig och vacker. Vill fota. Aker vidare och kliver ur bilen. Med kameran over axeln gar jag runt och forsoker smalta in. Halsar pa folk. En gammal gumma bar en stor dunk vatten alldeles sjalv. -Do you need help fragar jag. Hon skrattar lite och slapar vidare pa dunken. Vacklar till och ska byta hand. Jag springer fram och vi bar gemensamt dunken till hennes hydda. Hon skrattar och tackar. Haller min hand hart och hennes hud ar som en tradstam. Hon vacker sina vaninnor / systrar/ medhustrur som ligger i skuggan bakom huset. Jag sitter ner och pratar pa alla mojliga sprak. En kvinnas son kommer och tolkar. De forsta fragorna jag far ar som vanligt hur gammal jag ar och om jag ar gift. Ajajaj sager de nar jag svarar arligt. Sen kommer fragor om hur mycket man betalar brudens far i Sverige. Och hur manga fruar en man far ha. De skrattar gott och plirar mot mej. De undrar varfor det aker en bil bakom mej nar jag springer. Simba, svarar jag.

Varje kvall har de fest, dansar och sjunger. Jag ar valkommen ikvall. Klockan sju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0