Bushen

Efter 4 dagar utan mat packar jag vaskan och tar med nyponthe i en mugg. Bilresan borjar bra och jag tanker att detta kan bli en av de fa problemfria resorna ut i bushen. Tills vi stannar och upptacker att det ryker om hjulet till slapet. Haller vatten pa for att kyla ner det. Vi vagar aka vidare och kommer till ett grunt(?) vattendrag. Plotsligt forsvinner nastan hela bilen framfor oss men lyckas studsa upp och ta sig over till andra sidan. Vi gar ut och rekar och tar en annan vag genom vattnet. Efter dyket har bilen fatt punktering. En sten pa botten sager de men jag tror nog det var en krokodiltand.

Val framme gor jag mitt jobb med langsamma rorelser. Det ar mitt pa dagen och hett. Att tanka gar inte snabbt. Lite yr men det gar over nar jag druckit upp persikojuicen.

Det borjar kvallna. Allt fungerar. Dags for den vanliga proceduren, tvatta madrassen med handsprit och badda med extra filt, oronproppar och extralampa. Det verkar inte finnas sa manga insekter, undrar vad det finns istallet.

Toalettdags. Inga kvinnor i det har kompaniet tydligen for jag maste passera pisseplatsen for att komma dit. Hejhej. Blir glad nar jag upptacker ett satt att anvanda walkie-talkien for att oppna och stanga utan att anvanda handerna.

Tar en dusch rakt under manens glans.

Jag ater en soppa. Nu kommer Nairobiflugorna. Dessa hemska insekter med gift starkare an kobrans. Man far inte raka klamma ihjal en!

Det ar kolsvart. Luktar konstigt i taltet. Ladugard eller kanske lite mogel. Sprayar bort doften med insektsspray, stanger fonsterluckorna och kryper ner. Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0