Kvinnligt

Jag sag en kvinna igar! Det ar ont om dom har. Hon var sjukvardare. Men nar hon gick omkring sag hon inte sa kvinnlig ut, de klumpiga skorna och pösiga militarkladerna gjorde att hon gick och sag ut som en man.

Hoppas jag inte blir san, tankte jag.
Sen tittade jag ner pa mina nedhasade förstora byxor dar jag satt bredbent pa banken. Mina naglar var smutsiga och smink fanns inte i narheten. Jag har till och med lagt av med min pipiga röst för de retade mej för hur jag lat pa radion.

Det far bli andring! Jag tar pa mej lite rosendoftande hudkram och tar fram min modetidning. Kenyanerna tittar nyfiket över axeln och vill lana den sen.


Ett tack till Hakarp for tidningen, den tillfor mycket har ute!

Kommentarer
Postat av: Lenita Ihregren

Stå på dig kvinna, bara för vi har ambitioner att få göra allt i livet betyder inte att vi inte får vara kvinna när vi gör det!!



kram och ta hand om dig!!



// Lenita

Svar: Helt rätt Lenita! Man är den man är! Kram!
Nyfiken Q

2012-06-12 @ 09:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0