Vill inte åka tillbaka

14/6
Nejeh, jag är inte färdig här än! Imorgon ska vi åka härifrån. Jag känner mej inte redo. Jag har acklimatiserat mej och jag gillar hettan. Börjar svettas halv tio på morgonen och slutar klockan sju. Men jag vet var jag ska befinna mej för att det inte ska bli jobbigt. Jag är inte rädd för djuren och insekterna och jag trivs.  Många kallar platsen helvetet på jorden, hettan och alla skalbaggar och odjur gör det inte till en bekväm plats. Jag har en hatkärlek till stället, här är man verkligen i Afrika. Den torra jorden, hettan, naturen, alla djur. Det finns en känsla här. Och jag är inte redo att åka. De börjar redan packa ihop tälten. Jag springer omkring och försöker fota allt som jag hade tänkt men det blir inte bra. Och jag som ska på party ikväll, hur ska jag hinna med allt.
 
Klockan sju står jag och monterar ned en mast nära byn. Det mörknar och jag hör hur de börjar sjunga och skratta. Vi får publik, alla byns 20-åringar tittar nyfiket på och ställer tusen frågor medan vi rullar ihop kablar.
 
Sista solnedgången på den här platsen. Vemod. De andra är bara glada att snart få komma hem och ta en öl. Jag tänker bara på kylan och mitt mörka sunkiga hotellrum. Jag stannar.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0