Vad händer när man bloggar?

Vad händer när man börjar blogga?

Jag har sällan varit särskilt pysslig med blommor och mat, de senaste åren har lägenheten närapå liknat en ungkarlslya med ständigt pågående renoveringsprojekt. Och maten, speciellt som singel, har haft temat snabbt är gott.

Men i bloggvärlden förändras man. Man läser andras matbloggar och ser hur folk målar om sina lampor för att sedan fota dem från 10 vinklar.
Man inser att fina bilder är skönare för ögat än fula. Och letar efter skönhet lite överallt. Det är bra terapi, letar man så finner man - både skönhet som kan fångas på bild och den abstrakta skönheten. Dessutom känner man sig bekräftad när man ser att folk har läst bloggen.

Så nu har jag bestämt mej. Jag ska köpa Gucciväska och en knähund. För de är så söta. Sen ska jag fotografera alla mina prylar och MEJ. Dårå. Eller ja vet inte men det kan nog bli fint. Och sen så ska jag gå upp tidigt imorron och prova min nya underlagskräm och ögonskugga tror jag. Eller vad tycker ni, jag vet inte? Liksom? Hej dåå, puss o kraaam!

 

 

Vättern


Vårtecken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0