Natt i vildmarken

Mitt i hettan började det brinna ute i bushen. Sen kom ösregnet. Efter alla fördröjningar fick vi äntligen börja ta ner våra radiomaster.
När vi var klara hade solen redan börjat gå ner. Vi får inte köra den drygt två timmar långa resan tillbaka i mörker med alla lastbilar så vi fick göra om planerna och sova över en natt till. De satte upp ett litet tält till mej och de andra sov i jobbtältet. "Prinsessan får eget tält jahaja." Utan taggtråd runt lägret och utan generatorn igång kan man höra alla djuren, tänkte jag med skräckblandad förtjusning. Men hyenorna hördes bara på långt avstånd och jag somnade snabbt. Gick upp klockan fem i morse och gav oss iväg, direkt till siten där vi jobbar. Blev inte klar förrän efter två.
Och nu? Jag är utmattad efter sju dagar i vildmarken, med ett glas vatten i handen. Gonatt?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0