Blow

Igår fick jag öva rädda liv igen. Jag lyfte ner min kollega som hade däckat i en stol (han spelade riktigt bra eftersom han var lite "trött" efter flyget).
Jag skulle hela tiden berätta vad jag gjorde för den engelske läraren.
- I will hold his head like this between my legs. (Oj Amanda, tänk nu på vad du säger så det inte låter konstigt.) Jag går över till dockan och ska gå ner med ansiktet och lyssna om han andas.
Now I go dow... I mean, now I will listen to his breathing. (Phu där kom jag ju undan galant!)
Han andas inte, säger instruktören.
-Then I will blow... Herregud! I will... Ehm.. I.. Put air.. in to his mouth.. I mean... (nu börjar jag svettas!)
-I will do like this säger jag och kysser dockan.
-Mouth to mouth you mean?
Eh ja just det. Mun mot mun. Jag är så korkad!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0