Regn ar bra for haret

Det har hant sa mycket den senaste veckan sa jag kan inte sortera alla intryck och skriva om dem. Men jag kan forsoka ge en ogonblicksbild.

Svetten dryper om mej. Bilen har antligen lyckats klattra uppfor berget och jag hoppar ur. Sa fort jag kommer ur bilen kanner jag en doft av regn. Molnen ar morka i vaster och det mullrar. Vill inte satta upp en mast i aska. Men lite regn gor inget sager jag.

Regnet dryper om mej. Den klumpiga regnjackan ligger i en annan bil. Jag klattrar och kopplar och forsoker losa problemen med att det ar berggrund och vara spikar inte gar ner i marken. Skont med regn efter denna hetta. Som att vara i en bastu och sedan hoppa i Vattern. Blasten piskar vattnet mot ansiktet, som hagel. Jag fortsatter klattra upp och ner pa trailern, fryser inte.

Hoppar som en groda och gor armhavningar. Springer runt trailern 4 varv. Skynda skynda sa jag inte hinner bli kall.

Sitter i bilen och huttrar. Forsoker ta av sa mycket klader sa jag fortfarande ar anstandig, vilket slutar med att jag sitter i en dyblot rosa sportbh och ett par dyblota graa shorts, invirad i min rosa filt.
Killarna ar fardiga med sitt jobb och jag gar ut for att koppla upp mej med min dator och fixa installningarna. Mr A viker sig av skratt. Vad ar fel med rosa?? Dar star jag mitt pa berget, mitt i Afrika, i regnet, skakandes av kold, med min rosa filt om ena axeln och forsoker starta upp radiokommunikationen.

Jobbet fortsatte till halv tva inatt, da blev vi klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0