Party på swahili

Vi går in genom dörrarna till slakteriet och det stinker av kött, urin och alkohol. Musiken hörs ut till gatan där småpojkarna ber om pengar till lim och mat.

Vi är som vanligt de enda vitingarna på stället och vi räknar minuterna innan glädjeflickorna får höra ryktet och droppar in. Efter ett tag går det inte stå emot viljan att dansa. Afrikansk, jamaicansk och Rihanna skrålar i högtalarna. 

Jag är som alltid fascinerad av mina afrikanska väninnors sätt att dansa. När jag härmar dom måste jag släppa alla magens muskler, det är hemligheten. Det gör ont i övre delen av magen när jag släpper. Det är säkert jättenyttigt, alla magsårs-spänningar får röra på sig, en ur-dans, men det gör ont. Afrikanskorna skrattar, haha, vitingen dansar som oss. Eller försöker i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0