Föll pladask för soldaterna

Jag gick mellan containrarna för att hämta vatten. I skuggan satt några soldater och tittade nyfiket(?) på mej. Hejhej sa jag, fast på engelska. Jag anade att de fortsatte glo när jag gick in på kontoret. Det ska inte slå ner mej och göra mej osäker, tänkte jag. Jag gick med högt huvud förbi dem igen.
-That one there? Hörde jag deras kompis säga. Undrar vad de säger. Jag sträcker på ryggen, jag tänker inte visa att jag blir generad. Nä nu kanske det syns på mej att jag hör vad dom säger, jag ska gå lite mer avslappnat. Lite mer.. Oh no.. Jag fastnar.. Kan inte... Aaaaahhhh!! Jag faller raklång med armarna upp i luften som ett Y! Knäna, händerna, mobiltelefonen! Men hur gick det med mina naglar??
Hrrm... Jag reser mej upp. Knät gör ont, vattenflaskan är krossad men mobilen hel.
Varför skrattar ingen? Jag borstar av mej och tittar bakom mej där de sitter.
-That must have looked pretty funny? sa jag.
-Yes it did sa de och kvävde effektivt sina skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0