Nulagesrapport

 
Solen har forsvunnit men det ar fortfarande ljust. Shortsen byts mot langbyxor och vi blir piggare nu nar det ar svalare. En kopp te ar pa vag, det star alltid redo. Dricks kanske 10 koppar per dag, aven nar det ar mitt i den hetaste dagen.
Jag dricker min vitamindrink och malar naglarna under bar himmel.
Far social abstienens, nar de andra gar in i jobbtaltet kan jag inte vara sjalv i 5 minuter. Hej vad gor ni nu da? En kopp te till? Jatack!
Snart kommer krypen fram, bast att ta pa sig skjortan ocksa. Mr J har fatt stora utslag i halva ansiktet av en Nairobifluga. Han maste ha somnat med den pa kudden eller nagot. Alldeles svullet, rott och varigt. Men jag har klarat mej. Vi fiskade idag. Ska visa bilder senare.
Syrsorna borjar overrosta generatorn. Snart dags for middag, sedan sova en skon somn. Hoppas vi.
 
  Manen stiger over Afrikas buskage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0