Toaletter

Forsta besoket
Det hanger en handskriven spegelvand lapp, Female Toilet, pa vanstra sidan av langan. Jag gar runt hornet och antar att det galler baset vid den sidan. Satter mej pa toasitsen som ar uppbyggd av tra over ett djupt hal i marken. Framfor mej ar jutevav, med porer stora sa en fluga skulle kunna flyga igenom. En soldat gar till pissoaren som ar rakt framfor mej. Vad blir minst pinsamt, att jag gar ut nu och han blir "pakommen"? Eller att jag sitter kvar och han glider forbi och ser rakt igenom duken, kanske halsar lite? Det blev det sistnämnda..
 
Andra besoket
Efter att ha diskuterat med mitt team kommer vi fram till att man ska vanda pa skylten nar man gar in. Det gor jag. Historien ovan upprepar sig med en annan person. "Oh, sorry."
 
Tredje besoket
Andy har nu sett till att de har hangt svart plast framfor tva av de tre basen. Det innebar att man inte ser om nagon sitter darinne. Jag lyfter forsiktigt pa duken for att kolla sa ingen sitter dar redan. Far kissa ostort.
 
Fjarde besoket
Aah, du blir ju aldrig nojd! Stick ut fotterna ordentligt da sa de ser att du sitter dar. Om du har for sma fotter far du val lamna skorna utanfor!
Jaghittar en ledig toalett genom att huka mej och leta efter skor. Jag hor flera soldater komma in vid toaletterna. Sticker genast ut mina svarta gympadojor sa langt som jag kan. Sa dar, nu kan jag sitta i lugn och ro. En hand tar i den svarta duken framfor mej. Ska han in i baset bredvid? Duken ror sig.
-No, no!! Busy!! Busy. Jag drar snabbt upp byxorna.
 
Femte besoket
Den vandbara skylten ar forsvunnen. Istallet star klottrat runt det hogra baset DoV. Som tur ar har jag varit med forut och vet att jag ska undvika den toan. Det star namligen for Diahreha and Vomiting, som tydligen borjat sprida sig i lagret.
Pa vagen tillbaka funderar jag pa om jag ska ata och dricka mindre sa jag slipper ga sa ofta. Men vid narmare eftertanke pa min stackars kropp, utmattad av sol, hart arbete och vatten- och saltbrist sa far jag inse att det inte skulle vara vart det.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0